Monday 25 September 2017

Forex Lätt Strategi


Forex Trading Strategy Nick8217s Forex Price Action Strategi Välkommen till den senaste utgåvan av min Forex trading strategi. Min Forex trading strategi är helt baserad på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prisstrategi sedan 2005. Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat Forex-marknaden har kastat på Det. Och det är skönheten att handla en prisåtgärd strategi8230 8230 Indikatorbaserade strategier är låsta till de marknadsförutsättningar de skapades för. Prisåtgärden är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handlare. Viktigast, prisåtgärder gör att du kan hålla din handel enkel. Hålla din handel enkel Den centrala principen i min Forex trading strategi är att hålla handel enkelt. Jag är emot över komplicerad handel. Eftersom ju enklare din strategi är, desto effektivare blir du som en näringsidkare. Ett av de viktigaste målen med min prishandlingsstrategi är att hålla mina kartor rena. Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden. Jag använder dessa stöd - och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex. Att förpacka mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Handel utan indikatorer gör min Forex trading strategi enkel, stressfri och mycket effektiv. Hur ser ett rent Forex-diagram ut här Here8217s en bild av min EURUSD 4-timmarsdiagram. Min rena och enkla Forex trading strategi Detta diagram är klart och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspriset. Det är därför jag älskar min Forex trading strategi. Vissa handelsstrategier är en absolut röra för indikatorer. Kolla in bilden nedan, vissa människor handlar faktiskt som sådan En rörig indikatorbaserad Forex-strategi Varför skulle du vilja handla så här Indikatorer som krävs för denna handelsstrategi Så att handla min Forex Trading Strategy Jag använder inga indikatorer. Jag brukar inte använda Forex-indikatorer, eftersom jag tycker att uppgifterna är värdelösa, eftersom de löper nuvarande pris. Om du vill vara i nuet och ta hand om vad som händer just nu måste du basera handeln på nuvarande prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action? My Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfritt valutapar, vilket är fritt flytande och regelbundet handlas. Detta beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det innebär att du kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading plattform. Med detta sagt föredrar jag personligen att bara koncentrera mig på några valutapar på en gång. Jag tycker det är alltför distraherande att försöka hålla reda på för många par på en gång. Jag handlar huvudsakligen EURUSD, USDCAD och AUDUSD. Jag handlar i allmänhet om dessa valutapar som de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Du kan inte hitta slumpmässiga hopp om det inte varit några mycket oväntade nyheter, som är ganska sällsynta. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och Asian session, välj sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tillfällen. Price Action Trading fungerar bättre på längre tidsramar Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla vilken tidsram som helst från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagdiagram. Dessa är konsekvent de mest lönsamma, eftersom mönstren är lättare att hitta och leder till mer konsekvent vinst. Typer av prisåtgärdsanalys I huvudsak använder jag två former av prisåtgärdsanalys: stöd och motståndslinjer. Ljusstake analys. Hur man skriver in handel med min Forex Trading Strategy På grund av den senaste ekonomiska osäkerheten och länderna som förlorade sina kreditbetyg etc, växlade valutor som de normalt skulle. Detta har lett till att jag bara handlar omkallelser. Jag letar efter starka omkastningsuppställningar som bildas ovanpå mina support - och motståndsområden. När ett mönster bildar, som indikerar en omkastning, ställer jag in ett utlösningspris och går in i handeln. Jag tar flera affärer varje vecka. Strategier för handelsstrategi och stoppar mål: Mina mål är i genomsnitt 80 pips. Stoppar: Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden. Jag tillåter vanligtvis prisåtgärder för att bestämma mitt mål och sluta. Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på senaste höjder och nedgångar. En vanlig plats för ett stopp kommer att vara över eller under de senaste höga eller låga. Så här justerar du handelsstrategin kring nyhetsbrev Jag använder Forex Calendar från förexfaktor för att hålla reda på ekonomiska data. Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika att handla under nyheter med stor inverkan. Faktum är att genom att handla genom de flesta nyhetsmeddelanden slutar jag göra mer vinst8230 8230 Varför betalar banker och andra stora handelsinstitut miljoner för analytiker och dataflöden som gör det möjligt för dem att göra utbildad gissning om kommande ekonomiska datautgivningar. Dessa gissningar är införda i pris innan uppgifterna släpps. Om en handel sätter upp former före en viktig ekonomisk datafrisättning, kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner själva för frisläppandet. Om prisåtgärder säger att du är kort, är det vanligtvis en anledning. De enda nyheterna jag undviker är oförutsägbara nyheter eller mycket höga konsekvenser nyheter, här är en snabb lista: Tal från centralbanksledare eller politiker. Räntemeddelanden eller något direkt relaterat till räntorna. NFP-rapport, namnet ändrades för en tid sedan till 8220Non-farm Employment Change8221-rapporten. Du bör också vara säker på viktiga politiska möten som toppmötena G7 och G8. Det senaste G7-toppmötet i juni 2015 orsakade många oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras. Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att spåra snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort den innan någon större pressmeddelande. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel och tillåter dig att göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla Forex-valutapar. Simple-strategier Inskickad av Edward Revy den 28 januari 2007 - 07:22. Enkel Forex strategier enkelt att använda, lätt att prova. Denna samling av Forex trading strategier och tekniker är dedikerade att hjälpa handlare i sin forskning och utveckling av användbara handels stilar och handelssystem. Observera alla handlare: Handelsstrategierna är endast upplagda för sitt utbildningsändamål. Handelsregler kan tolkas. Planerade risknivåer kan öka dramatiskt under extrema marknadsförhållanden. Använd idéerna och eller ändra dem för att passa din handelsstil, men bara på egen risk. Vi rekommenderar att du testar ditt handelssystem på ett demokonto innan du investerar riktiga pengar. Enkla handelssystem är bra för skickliga nybörjare och mellanhandlare, men kanske inte passar mer erfarna handlare. Hur som helst, hoppa inte över dessa strategier eftersom de kommer att behålla konsekvens i din lärandes framsteg. Avancerade strategier var alla på ett visst enkelt sätt, men senare förbättrades av näringsidkare. Så, att lära sig de grundläggande idéerna bakom enkla strategier hjälper dig i det långa loppet att gå vidare i ditt eget strategibildande. Vi hoppas att du gillar att stanna hos oss Sannligen din, Edward Revy och min bästa Forexstrategier Team När du läser kommentarer ser du att när näringsidkare bad mig att rekommendera några specifika strategier på denna webbplats gjorde jag det. Sedan dess har alla enkla strategier sorterats och flyttats, så den gamla numreringen i mina svar kan vara irrelevant för enkla strategier. En annan sak är att varje gång en ny strategi läggs till kan det vara mycket bättre än de som jag rekommenderade att prova för månader eller år sedan. Så ta bara tid och utforska vår samlade strategisamling. Enkla Forex Strategier: Bäst enkla Forex-strategier Enkla Forex-strategier för nybörjare bör hjälpa till att även nybörjare Forex Market Traders uppnå framgång i sina transaktioner. Sådana strategier kräver inte några omfattande eller sofistikerade färdigheter i valutahandel på Forex marknaden, och kan tillämpas effektivt av nybörjare, vilket ger avkastning. Erfarna utländska marknadsförare tenderar att använda komplicerade och sofistikerade handelssystem, verktyg och metoder för att få det bästa resultatet av sina valutamarknadsaktiviteter. Men medan ett sådant tillvägagångssätt är lämpligt för professionella, kan nybörjare handla om att använda enklare strategier för att kasta djupare in i forexmarknaden och för att nå positiva handelsresultat på en gång. I den här artikeln kommer vi att undersöka de bästa enkla valutahandelsstrategierna för valutahandlare. Breakout Forex Easy Strategy Breakout-strategin är en enkel Forex-strategi fri för alla nybörjare som vill börja vinna på Forex. I bilden ovan illustreras baisse bars i röd färg. Med växande bearish barer blir försäljningen snabbare. Därför är näringsidkaren skyldig att noga följa utvecklingen för att identifiera när man ska utföra handel med hänsyn till möjligheten att förändra de nuvarande trenderna. Den gula cirkeln på bilden illustrerar början på downtrend (vilket bekräftas av det faktum att den nya låga bröt föregående uppåtgående låg). Denna största röda bearish bar illustrerar en mycket stark försäljningsimpuls. Nu kan en pågående försäljningsorder vara under marken med hänsyn till de gynnsamma villkoren för handel. Denna pågående försäljningsorder illustreras av den gula prickade linjen i diagrammet. Slutförlust ligger ovanför öppningen och stängningen av de föregående stängerna (SL-linjen i bilden). Det första vinstmålet är illustrerat av TP1-linjen i bilden, och det slutliga vinstmålet är illustrerat av TP2-linjen. De två linjerna står för respektive respektive föregående. Så, breakout är en ganska enkel strategi för valutahandel, och det enda du behöver för att effektivt genomföra det är att visualisera och kontrollera ögonblicket av trendomvandling, vilket är det bästa momentet för att komma in i transaktionen. Enkel Forex Scalping Strategi Forex Scalping-strategin är en av de enkla Forex-strategierna som fungerar även för nybörjare, och används vanligtvis på korta tidsintervaller som sträcker sig från flera minuter till 15 minuter eller mindre. För att uppnå bästa möjliga resultat inom denna strategi ska endast två indikatorer tillämpas: 200 EMA och den stokastiska indikatorn. Huvudsyftet med det förra är att avslöja trenden, och den senare används som en oscillator som visar om marknaden domineras av alltför stor efterfrågan eller utbud. För att köpa under denna bästa enkla forexstrategi för snabba transaktioner måste flera förutsättningar uppfyllas. Först måste priset vara över 200 EMA. Därefter måste de stokastiska linjerna köra under 20 linjer och peka uppåt. Vid denna tidpunkt måste näringsidkaren snabbt aktivera sin köporder och omedelbart placera stoppförlust 15 till 20 pips iväg. Ta vinst i detta fall kommer att sättas till 20 till 30 pips. För att sälja under den enkla forex scalping-strategin fungerar detta på ett ganska omvänd sätt. Således bör priset ligga under 200 EMA, och de stokastiska linjerna måste vara över 80 linjer och peka nedåt. Därefter aktiverar näringsidkaren snabbt sin försäljningsorder och ställen stoppar förlusten 15 till 20 pips iväg. På samma sätt som köpinställningen, tar vinst i detta fall kommer att sättas till 20 till 30 pips. Skalningsstrategin som beskrivs ovan är en enkel Forex-strategi för nybörjare. Ändå borde man komma ihåg att det fortfarande finns vissa risker. Namnlösa: Marknaden kan nämligen generera ett antal falska signaler som bör övervakas via 200 EMA-vinkeln. När denna vinkel är eller liknar plan, bör handel undvikas. Annars, om näringsidkaren kan fatta snabba beslut genom att utvärdera den nuvarande marknadsdynamiken, kan denna strategi vara mycket effektiv även för nybörjare för valutamarknadsaktörer. 100 EMA och Parabol Stop och Reversal Easy Forex Strategy Denna strategi är en av de enkla valutahandelsstrategierna som nybörjare effektivt kan använda i sina valutahandelstransaktioner. Den använder bara två grundläggande indikatorer för att analysera marknadssituationerna och göra det ultimata köpoptionsbeslutet: 100 EMA och den paraboliska SAR-indikatorn (stopp och återföring). För att köpa den här strategin måste priset ligga över linjen som representerar 100 EMA. Därefter måste en parabolisk SAR-punkt dyka upp under en ljusstake. Näringsidkaren måste nu placera en pågående köpstopporder 2 pips ovanför ljuspunktens höjdpunkt som nämns ovan. Stop loss bör placeras 2 pips under den närmaste svängen låg. Den tidigare svängen hög i detta fall används som vinst. För att sälja enligt denna strategi är villkoren motsatta. Nämligen måste priset ligga under 100 EMA, och en parabolisk SAR-punkt måste dyka upp över en ljusstake. Näringsidkaren än ställer en pågående sälja stopporder 2 pips under lågpunkten på ljusstaken som nämns ovan. Stop loss bör placeras 2 pips över den närmaste svänghöjden. Den tidigare svängen låg i detta fall används som vinst. Detta kan vara en enkel och lönsam valutakursstrategi, särskilt på starka marknader där det uppstår tydliga signaler för köp och försäljning. Användningen av tidigare sväng extrempunkter som ta vinstvärden är en annan fördel med denna strategi vilket gör det ännu mer begripligt och lättare att använda. Marknaden kan dock också generera falska signaler, och tidslag kan spela en viktig roll. Så, bör handlaren alltid vara uppmärksam för att undvika oförutsedda förluster. Slutsats De strategier som vi betraktar i denna artikel gör bara en liten del av de enkla forexstrategierna för nybörjare som finns tillgängliga på marknaden. Hitta en enkel handelsstrategi i forex som passar bäst dina mål och färdigheter, och du kommer att kunna börja effektivt handla en vinst avkastning från forexmarknaden. En enkel scalpingstrategi Artikelöversikt: Att skapa en Forex tradingstrategi behöver inte vara en svår process. Idag kommer vi att granska en enkel scalping-strategi med hjälp av Stochastics-indikatorn. Traders som vill se Scalping möjligheter på Forex marknaden kommer att dra nytta av att ha en färdig handelsstrategi till deras förfogande. Antalet variabler som kan läggas till en strategi är obegränsade, och det är ofta bra att ha en enkel strategi i vänteläge. Idag ska vi granska en enkel stokastisk strategi som kan användas för scalping trending Forex valutapar. Så letrsquos kommer igång Det första steget att handla alla framgångsrika trendbaserade strategier är att hitta trenden 200-talet MVA (Simple Moving Average) är ett av marknadens mest använda verktyg för detta ändamål. Handlare kan lägga till denna indikator i någon graf och identifiera om priset är över eller under genomsnittet. Om priset är över MVA handlare kan anta att trenden är upp och ser ut att köpa. Nedan ser vi ett 5minutes AUDJPY-diagram som åtföljs av 200-talet MVA. Med tanke på informationen ovan bör handlare se för att köpa AUDJPY så länge det fortfarande är högre. Om trenden fortsätter är förväntningarna att priset kommer att ligga över 200-talet MVA och nya höjder kommer att skapas. Lär Forex ndashAUDJPY med 200 MVA (diagram skapad av Walker England) När en trend upptäcks med hjälp av 200-talet MVA, och en trading bias har upprättats, kommer handelsmän att börja leta efter en teknisk utlösare för att komma in i marknaden. Oscillatorer är vanliga val, och SSD (slow stochastics) kan läggas till i ditt diagram för detta exakta syfte. Nedan ser vi AUDJPY 5minute-grafen, den här gången med SSD tillagd. Eftersom vi har identifierat AUDJPY i en uptrend kommer näringsidkare ser att köpa när SSD signalerar momentum som återvänder tillbaka i riktning mot trenden. Detta sker när Green k-linjen korsar den röda D-linjen under en överlösennivå på 20. Nedan hittar du flera exempel på tidigare SSD-övergångar från todayrsquos trading på AUDJPY. Observera hur man bara köper positioner ska tas på bullish övergångar när upptrenden fortsätter. På intet sätt bör handlarna överväga att sälja när upptrenden fortsätter. Lär Forex ndashAUDJPY amp SSD (Diagram skapad av Walker England) Liksom med någon aktiv marknadsstrategi bär scalping Forex trender risk. Det är viktigt att veta före det att trenderna slutar sluta. Scalpers kan använda en gunga låg eller till och med 200-års MVA som ställen för att ställa in stopporder. I händelse av att priset bryter och börjar skapa lägre låga priser, kommer handlare att vilja lämna alla befintliga långa positioner och leta efter andra möjligheter. --- Skrivet av Walker England, Trading Instructor För att kontakta Walker, mail wenglandDailyFX. Följ mig på Twitter WEnglandFX. För att läggas till i Walkerrsquos e-postdistributionslista, KLICKA HÄR och ange din e-postinformation. Intresserad av att lära sig mer om Forex trading och strategiutveckling Registrera dig för en rad gratis ldquo Advanced Trading rdquo guider, för att hjälpa dig att få fart på en mängd olika handelsämnen. Registrera här för att fortsätta din Forex-lärande nu DailyFX ger Forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaderna.

No comments:

Post a Comment